درس های ولایتمداری و ولایت پذیری
درس های ولایتمداری و ولایت پذیری
 
کربلای جبهه ها یادش بخیر

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

نزدیک به یک سال است که از واقعه تلخ درگذشت حاج غلام عباس زندی، مدیر کل اسبق گمرک بندر امام خمینی(ره) می گذرد.

یادم هست درست مثل همین روزها مابین شادی غدیر خم و آماده شدن برای محرم1392 بودیم و تقریبا یک هفته مانده بود به اول محرم که خبر جانسوز حادثه تصادف و فوت حاج آقا زندی را دریافت کردیم. با شنیدن این خبر همه کارکنان گمرک بندر امام در غم و اندوه فرو رفته و باور این خبر، برایشان بسیار سخت و تلخ بود.

از یکم تا دوازدهم محرم1392 هر شب در حسینیه المهدی(عج)،علاوه بر ذکر مصیبت و سوگواری سالار شهیدان، یاد حاج آقای زندی،( که خود نیز یکی از بانیان و خیّرین و اعضاء اصلی هیات آن حسینیه محسوب می شدند و همه ساله مراسمات باشکوهی را تدارک می دیدند)، گرامی داشته می شد و بچّه های هیات محبین انصارالمهدی بنر تمثال آن مرحوم را بر دیوار ورودی نصب کرده بودند و برایش اشک می ریختند.

به راستی چه چیز باعث و عامل این سوز و گداز بود!؟. مگر بین مدیر و کارمند چه عاطفه و دوستی عمیقی ایجاد شده بود که اینچنین در فراقش اندوهگین بودند!. آن هم مدیری که چند سال قبل باز نشست شده و از آن شهر و اداره رفته بود. مگر مدیران دیگر نیامدند و نرفتند و فوت نشدند؟!. پس رمز جا گرفتن آقای زندی در دل بسیاری از کارکنان گمرک بندر امام و بچّه هیاتی ها در چه بود؟!. و این سوالی است که کارمندان و مسئولین و مدیران بایستی همواره از خود بپرسند و جوابش را در رفتار و گفتار و عملکرد و درون خود جستجو کنند.

شاید بعضی از رموز ماندگار شدن آقای زندی، مردم داری، مذهبی بودن،پیگیری حل مشکل مردم، تواضع و فروتنی،زیر بار حرف زور کسی نرفتن،زور نگفتن،ناحقی نکردن،تسلیم بی چون و چرا نشدن در مقابل زیاده خواهان،شهامت مدیریتی، خیرخواهی برای دیگران، خود تصمیم گیری، خود مسئولیت پذیری، تقصیر را به گردن دیگران نینداختن،و....باشد. هر چه بود خدایش رحمت کند امّا مدیری متخصص و متعهد بود نه متخصص بی تعهد و یا متعهد بی تخصص. او ابعاد متفاوت مدیریتی، مخصوصا بعد فرهنگی مدیریت را در نظر داشت و در حقیقت از بعد فرهنگی اداره را مدیریت می کرد نه با مدیریت, خشک, پوسیده, پوشالی, طاغوتی, زورگوئی, رفاه طلبی, ثروت اندوز, چپاولگر, دست انداز, به مال, حرام, خودبرتربین, بی تدبیر, بی مدیریّت, بی مسئولیت, مقام پرست, جاطلب, باندگرای, کلاسیک, نئوتکنوکراتی, لیبرالی, غربی. که هر چه این مردم و انقلاب می کشد از همین سوء مدیریت, بعضی مدیر و مسئول نماهای, بی مدیریت, بی مسئولیت است و عواقب و مقصر حقیقی, این سوء مدیریت, مدیرنماها متوجه و به عهده کسانی است که چنین مدیرانی را انتخاب و منصوب می نمایند. بگذریم.

با توجه به اینکه همینک مابین عید غدیر و ماه محرم قرار داریم،عکس های مربوط به عید غدیر سال 83 یا 84 که آقای زندی در حسینیه طالقانی بندر امام، مابین الصلاتین برای نمازگزاران جمعه سخنرانی کردند، و عکس های اولین مراسم محرم همان سال، که آن مرحوم در اداره گمرک بندر امام زیارت عاشورا برگزار نمودند و خودشان نیز مقداری مداحی کردند را به خانواده معزز ایشان و دوستان تقدیم می نمائیم.

مرحوم زندی همراه با تعدای از کارکنان گمرک در نماز جمعه بندر امام

 

برگزاری زیارت عاشورا در گمرک بندر امام

شادی روح اموات صلوات

 مطلب مرتبط:

اولین سالگرد درگذشت مرحوم حاج آقای زندی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



موضوعات مرتبط: رزمندگان، بسیجیان و کارکنان گمرک، گمرک بندر امام خمینی، عکس های قدیمی مدیران،معاونین و کارکنان گمرک، خاطرات کارکنان گمرک، مرحوم حاج غلامعباس زندی، خاطرات، خاطرات متفرقه، اخبار و مطالب روز، اخبار گمرک، ،
برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ جمعه 25 مهر 1393برچسب:حاج غلامعباس زندی,مدیر گمرک بندر امام,محرم گمرک بندر امام,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار
نام جبهه پایداری پذیرفته شد طرد فتنه‌گران تا توبه محتوای نامه اوباما به امام خامنه ای فتنه را علاج خواهم کرد تحلیل اختلاف علامه مصباح و رفسنجانی/1 داعس به جای داعش واکنش مخاطبان به مستند آقا رجب محمدزاده جانباز بی صورت خوش سیرت

بالای صفحه



تمامی حقوق این وبلاگ برای درس های ولایتمداری و ولایت پذیری محفوظ و انتشار مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد.