درس های ولایتمداری و ولایت پذیری
 
کربلای جبهه ها یادش بخیر

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

هدیه خصوصی مسعود رجوی به صدام
بعد از سرنگونی صدام حسین مشخص شد که پشت پرده چه خبر است، از گرفتن پولهای کلان تا اطاق عملیاتی مشترک با ارتش عراق بر علیه ارتش ایران.



موضوعات مرتبط: خاطرات، خاطرات متفرقه، اخبار و مطالب روز، سیاسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 23 آبان 1393برچسب:هدیه رجوی به صدام,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

بررسی تحلیلی اختلاف آیت الله مصباح و هاشمی رفسنجانی/2

ماجرای بست‌نشینی 20 روزه مجاهدین‌خلق در بیت امام در نجف چه بود؟/ امام‌خمینی: آقایان سفارش می‌کردند که اینها را تأیید کنید

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی تا قبل از دوران دوم خرداد برای خیلی‌ها شناخته شد نبود و ایشان را تنها به عنوان یکی از مبارزین نهضت انقلاب، از اعضای جامعه روحانیت مبارز و عضو ستاد انقلاب فرهنگی در دهه60 می شناختند. اما در دوران 8 ساله حاکمیت دوم خرداد و با توجه به هجمه های فکری و اعتقادی توسط جریانات استحاله شده و روشنفکرنماهای نوظهور، آیت الله مصباح یزدی در قامت مهم‌ترین و بزرگترین مدافع حریم اعتقادی اسلام و انقلاب اسلامی به مخالفت با افکار انحرافی آنان پرداخت. حضور در سنگر نمازجمعه به عنوان سخنران پیش از خطبه ها و راه اندازی اردوهای طرح ولایت به ابتکار موسسه امام خمینی، باعث ایجاد موجی برای دفع از اعتقادات اسلامی و انقلابی و شکل گیری جبهه ای قوی و مستحکم در برابر هجمه های آن سالها شد.



موضوعات مرتبط: زندگی نامه ها، علما و بزرگان ، اخبار و مطالب روز، سیاسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 21 آبان 1393برچسب:اختلاف مصباح و هاشمی,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی:

کمیسیون مربوطه نام جبهه پایداری انقلاب اسلامی را پذیرفته است. نام ما جبهه پایداری انقلابی است که اگر جواب مثبت به آن دهند، ما ادامه کار می‌دهیم و اگر جواب ندهند، ما فکر دیگری می‌کنیم.



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، سیاسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 آبان 1393برچسب:جبهه پایداری پذیرفته شد,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

طرد فتنه‌گران تا توبه

محمد خلج امیرحسینی*

در تاریخ موارد متعددی وجود دارد که فرد یا افرادی مرتکب تخلفات یا خیانت‌های بزرگی شده‌اند بطوریکه صدمات و ظلم بزرگی به اطرافیان و جامعه وارد شده است. منطقا این افراد می‌بایستی مجازات و تنبیه می‌شدند. البته مواردی بوده است که بزرگان عمدتا دینی جامعه، بنا به مصالحی از جمله نجات اخروی متخلفان قابل هدایت، شیوه دیگری را در مقابل آنها اتخاذ نموده‌اند. در این شیوه، جامعه و رهبر جامعه متخلفان را از خود طرد کرده‌، و به آنها بی‌اعتنائی می‌کردند تا بلکه به خود آیند و توبه کنند. پس با بکارگیری این شیوه، متخلفان متوجه تخلف و گناه خود شده و توبه می‌کردند و بدون آنکه مجازات شدیدی شوند از سوی جامعه و خداوند متعال بخشوده می‌شدند. دو نمونه مشخص از بکارگیری این شیوه در مورد فرزندان حضرت یعقوب (ع) و سه فرد متخلف در جنگ تبوک بوده است که شرح مختصر آنها چنین است.



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، سیاسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 آبان 1393برچسب:طرد فتنه‌گران تا توبه,محمد خلج امیرحسینی,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

رسانه‌ها محتوای نامه اوباما به ایران را مربوط به مبارزه با داعش می‌دانند

 

نامه اوباما به رهبر انقلاب و دست نیاز به سوی ایران چه چیزی را ثابت کرد؟/ از سیاست‌ورزی صادقانه ایران تا دورویی کاخ سفید؛ آمریکا برای نابودی داعش محتاج ایران است
 
رسانه های غربی ادعا کردند که به جزییات جدیدی از نامه جدید اوباما به رهبر انقلاب ایران دست پیدا کردند.

به گزارش رجانیوز  فارین پالسی در شماره جدید خود نوشته است: نامه اوباما به آیت الله علی خامنه ای، رهبر عالی ایران برای اولین بار روز پنج شنبه توسط وال استریت ژورنال افشا شد و سپس توسط فردی که از محتوای نامه آگاه بود مورد تائید قرار گرفت. یک مقام دولتی به فارن پالیسی گفته است که اوباما در این نامه به رهبر ایران گفته که گسترش داعش خطری برای ایالات متحده و ایران است و اینکه هر دو کشور در حال مبارزه با دشمنی مشترک هستند



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، سیاسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:محتوای نامه اوباما,نامه اوباما به امام, , توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

فتنه را علاج خواهم کرد.(جملات کلیدی برگزیده شده از مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در سال 88بصورت کلیپهای تصویری موبایل( 94 کــلیپ با موضوعات بصیرت،فتنه،خواص،جنگ نرم و...))



موضوعات مرتبط: فیلم، فیلم مراسمات، فیلم متفرقه، اخبار و مطالب روز، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:فتنه را علاج خواهم کرد,فتنه 88,سخنرانی بصیرتی فتنه 88,کلیپ مبایل,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

بررسی تحلیلی اختلاف آیت الله مصباح و هاشمی رفسنجانی/1

 

علامه‌مصباح؛ مجتهدی که یکی ازبیشترین امضاها راپای بیانیه‌های جامعه مدرسین داشت/هاشمی می‌گفت با مارکسیست‌ها جبهه ضدامپریالیسم بسازیم

 

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی تا قبل از دوران دوم خرداد برای خیلی‌ها شناخته شد نبود و ایشان را تنها به عنوان یکی از مبارزین نهضت انقلاب، از اعضای جامعه روحانیت مبارز و عضو ستاد انقلاب فرهنگی در دهه60 می شناختند. اما در دوران 8 ساله حاکمیت دوم خرداد و با توجه به هجمه های فکری و اعتقادی توسط جریانات استحاله شده و روشنفکرنماهای نوظهور، آیت الله مصباح یزدی در قامت مهم‌ترین و بزرگترین مدافع حریم اعتقادی اسلام و انقلاب اسلامی به مخالفت با افکار انحرافی آنان پرداخت.



موضوعات مرتبط: زندگی نامه ها، علما و بزرگان ، سیاسی، فرهنگی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:اختلاف مصباح و رفسنجانی,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

  حرکت شیرین و مقاومانه در فلسطین

بیعت جوان فلسطینی با «داعس» به جای «داعش»
 

 

«یک دختر بچه‌ی دو ماهه‌ی فلسطینی را زیر گرفتند. ما هم دو برابرش را جواب دادیم. کلوخ انداز را پاداش سنگ است. .. فدای چشمت مسجد الاقصی، به خاطر تو شهرک نشینان صهیونیست را زیر خواهیم گرفت.»

این جمله‌ای است که می‌توان در سایت‌های فلسطینی خواند. «داعس» یعنی کسی که کار «دعس» را انجام می‌دهد (دعس یا دهس یعنی زیر گرفتن با ماشین) و البته دائما هم کسی که زیر گرفته می‌شود باید صهیونیستِ صهیونیست‌زاده باشد.


موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، سیاسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 17 آبان 1393برچسب:داعس به جای داعش,گروه داعس فلسطینی,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

واکنش مخاطبان به مستند آقا رجب محمدزاده/ از پیشنهاد نام‌گذاری میدان تا ساخت سردیس اسطوره جنگ

نامش قهرمان است و نام خانوادگی‌اش اسطوره؛ اما کمتر کسی در این کشور پهناور او را می‌شناسد! مردی که مانند دیگر رفقای خود ناشناس ماندن را به نمایش خود و کار بزرگی که برای این مرز و بوم انجام داده ترجیح داده است! قهرمان ما نه کوچه ای به نام دارد و نه بر میدانی اسمش درج شده تا خیلی‌ها وقتی با ماشین‌های گران‌قیمت‌شان آن را دور می‌زنند به یادش باشند!



موضوعات مرتبط: رزمندگان، جانباز بی صورت، اخبار و مطالب روز، فرهنگی، اجتماعی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 17 آبان 1393برچسب:رجب محمدزاده,جانباز 70 درصد,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

 

جانبازی که زیبائی خود را برای زیبا زندگی کردن ما داد اما ما از قیافه اش می ترسیم!
حاج رجب از بزرگ‌ترین آرزوهای زندگی‌اش می‌گوید
دلم برای دیدار با رهبر انقلاب پر می‌زند / 28 سال است به سختی نفس می‌کشم

کمتر کسی است که تصاویر جانباز رجب محمدزاده را ندیده و سرگذشت وی را نشنیده باشد؛ این جانباز که سال 1366 در جنگ تحمیلی صورت خود را بر اثر اصابت گلوله از دست داد، تنها خواسته‌اش را دیدار با رهبر فرزانه انقلاب و شرمنده نبودن در برابر سال‌ها رنج خانواده‌اش عنوان می‌کند.


 



موضوعات مرتبط: رزمندگان، جانباز بی صورت، بسیجیان، خاطرات، خاطرات جبهه، زندگی نامه ها، علما و بزرگان ، اخبار و مطالب روز، اجتماعی، متفرقه، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 16 آبان 1393برچسب:رجب محمدزاده,جانباز بی صورت,جانباز خوش سیرت,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

بازخوانی چگونگی وقوع فاجعه عاشورای 88 در تهران + فیلم
سپاه سرخ یزید، لباس سبز پوشید و خیمه سیدالشهدا(ع) را به آتش کشید/ وقتی عیار مدعیان «یا لیتنا کنا معک» محک خورد

باورپذیر نبود. «تهران»ی که سال‌های سال نماد «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» بود، عاشورای 88 رسما به معرکه کربلا تبدیل شد که خیمه اباعبدالله(ع) را به آتش کشیدند و اگر واقعا اکثریت مردم پایتخت اهل کوفه بودند، عاشورای 61 هجری قمری بار دیگر در عاشورای 88 هجری شمسی تکرار می‌شد اما پایتخت‌نشینان به موقع هوشمندی خودشان را به نمایش گذاشتند و اجازه ندادند یکبار دیگر سپاه یزید پیروز نبرد باطل علیه حق باشد.

 

 



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، سیاسی، اجتماعی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 14 آبان 1393برچسب:بازخوانی فاجعه عاشورای 88,فیلم فاجعه عاشورای 88,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

 

مشاور ظریف یا تبلیغاتچی آمریکا؟

 کیهان نوشته است:

مشاور وزیر خارجه در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مدعی شد تفاهم ژنو مرهون نگاه دوستانه آمریکا بود!

علی خرم مشاور وزیر خارجه در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفت: به نظر من همه رفتارهای ایالات متحده پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست‌جمهوری دگرگون شد و امروز می‌توان چرخشی جدید در نوع نگاه آمریکا به ایجاد رابطه بین دو کشور دید. به صورت ویژه، رفتار آمریکا در قبال پرونده هسته‌ای ایران تغییر کرده است.



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، سیاسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 14 آبان 1393برچسب:مشاور ظریف,تبلیغاتچی آمریکا,کیهان,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

بازخوانی عاشورای 88: از پاره کردن پرچم سیدالشهدا تا «وحشی» نامیدن عزاداران حسینی توسط کروبی

حماسه 9 دی 88 علل و ریشه های متعددی داشت که تفصیل هر یک از آنها مجال جداگانه ای می طلبد اما بدون تردید یکی از عوامل اصلی این واقعه تاریخی را باید حوادث روز عاشورای 88 دانست که حامیان موسوی، کروبی و عوامل ضد انقلاب با آشوبگری و هتک حرمت عزای سیدالشهدا علیه السلام بیش از پیش منجر به تحریک عواطف توده های مردمی شدند که در راهپیمایی 9 دی به خیابانها آمده و خواستار اشد مجازات برای سران فتنه شدند.

در همین راستا، بازخوانی حوادث تلخ روز عاشورا بعد از 5 سال می تواند تصویر درستی نسبت به یکی از عوامل پیدایی حماسه 9 دی برای مخاطب ایجاد کند، حوادثی که در ادامه به نقل از  كتاب روزشمار 8 ماه نبرد مقدس و به روایت رسانه های ضد انقلاب و داخلی گردآوری شده است:



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، سیاسی، تاریخ، تاریخ ایران، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 13 آبان 1393برچسب:بازخوانی فتنه 88,عاشورای 1388,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

چکیده:

در واقعه ی عاشورا سه نوع نگاه به ولایت وجود داشت نگاه اوَل نگاه ولایت پذیری بود ونگاه دوم نگاه ولایت گریزی وسومین نگاه،نگاه ولایت ستیزی بود در حقیقت عاشورا ترازوی سنجش اعتقاد امت به ولایت بود این نوشتار به بررسی این سه نگاه پرداخته است.

 بجای مقدمه:



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، تاریخ، تاریخ اسلام، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 12 آبان 1393برچسب:عاشورا,ترازوی ولایت سنجی امّت,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

 

...از اوّل تا آخر حادثه عاشورا به یک معنی نصف روز بوده...

...به یک معنی دو شبانه روز بوده [است]…

...شما ببینید این نصف روز حادثه چه قدر در تاریخ ما برکت کرده...

...و تا امروز هم زنده و الهام بخش است…

 



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 12 آبان 1393برچسب:بی نظیر بودن عاشورا,واقعه عاشورا,امام خامنه ای,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

 

هدف عالی قیام حسین (ع) از زبان خود امام

قيام مقدس و پرشكوه امام حسين(ع)ريشه در انحراف هاى بـنيادى و اساسى در جـامعه اسلامى داشت. اين انحراف ها زائيده انحراف حكومت اسلامى از مسير اصلى خود از سقيفه به بـعد بـود. كه پس از شهادت على(ع)كلا بـه دست سلسله سفيانى و حزب ضد اسلامى اموى افتاد. بـه گواهى اسناد تاريخى, سران اين حزب هيچ اعتقادى بـه اسلام و اصول آن نداشتند(1). و ظهور اسلام و به قدرت رسيدن پيامبر اسلام(ص)را, جلوه اى از پيروزى تـيره بـنى هاشم بـر تـيره بـنى اميه, در جريان كشمكش قبيلگى در درون طايفه بـزرگ قريش مى دانستند(2).



موضوعات مرتبط: وصیت نامه ها، توصیه معصومین علیهم السلام، زندگی نامه ها، معصومین علیهم السلام ، تاریخ، تاریخ اسلام، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:هدف عالی قیام حسین,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

 

آیا خرم مشاور وزیر خارجه ایران است یا مشاور وزیر خارجه آمریکا!؟
مشاور ظریف: نگاه آمریکا به ایران دوستانه شده است/ با تسخیر سفارت آمریکا غرور ملی آمریکایی ها خدشه دار شد!/ تا زمانی که برای 13 ابان سالگرد بگیریم آمریکا به ما اعتماد ندارد!

در حالی که بیش از یک سال از تلاش های حداکثری دولت یازدهم برای افزایش ارتباط با آمریکا می گذرد و طی این مدت جز افزایش گستاخی و دشمنی آمریکا هیچ تحول مثبتی در راستای رفع مشکلات کشور بوجود نیامده است،  مشاور وزیر خارجه اظهارات عجیبی را در گفتگو با یکی از روزنامه های زنجیره ای بیان کرده بسیار قابل تامل است.

 



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، سیاسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:خرم مشاور وزیر خارجه,مشاور وزیر خارجه آمریکا,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

 

در بیانیه وزارت دفاع تاکید شده است:
آمریکا همچنان دشمن شماره یک انقلاب/ درس پشیمان‌کننده‌ در صورت هر‌گونه خطای محاسباتی آمریکا

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد: ملت ایران همچنان آمریکا را دشمن شماره یک انقلاب اسلامی دانسته و در صورت هر‌گونه خطای محاسباتی درس سخت و پشیمان‌کننده‌ای به آنان خواهد داد. 

 



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، سیاسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:بیانیه وزارت دفاع,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

 

به مناسبت دهه اول محرم زیارت پرفیض عاشورا به صورت خودجوش توسط کارکنان گمرک بندر امام خمینی(ره) برگزار می گردد.

این مراسم چند سالی است هر روز ساعت 8 صبح در نمازخانه گمرک برگزار و مداحان شاغل اداره به نوحه و مرثیه خوانی می پردازند.

 

 

 



موضوعات مرتبط: رزمندگان، بسیجیان و کارکنان گمرک، گمرک بندر امام خمینی، اخبار گمرک، اخبار و مطالب روز، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:زیارت عاشورای گمرک,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

این برنامه را با کیفیت بسیار خوب و با فرمت Wav از اینجا دانلود کنید. [حجم: MB 169]
*
به‌مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با انتشار مجموعه‌ی صوتی بعثت خون ۱۴۳۴ در چهار برنامه به بررسی عبرت‌های عاشورا در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌پردازد.
اولین برنامه این مجموعه، «درس‌ها و عبرت‌ها» نام دارد که از این آدرس در دسترس شماست.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21598/smpl.jpg
بیانات رهبر انقلاب که در این قطعه صوتی می‌شنوید:



موضوعات مرتبط: صوت، صوت مناسبات، اخبار و مطالب روز، سیاسی، فرهنگی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 7 آبان 1393برچسب:مجموعه ی صوتی,بعثت خون,بررسی عبرت‌های عاشورا,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

عبرت های عاشورا در نگاه بلند رهبری

 

مقام معظم رهبری، با اندیشه‏ای ژرف و دانشی وسیع، درس‏ها، پیام‏ها و عبرت‏هایی از مدرسه‏ی عاشورا مطرح نموده و جان تشنه‏ی شنوندگان را از درس‏های سازنده و الهام آفرین عاشورا سیراب می‏نماید.
نوآوری، طراوت بیان، خلوص، عامل بودن و زمان آگاهی سبب گشته، دُرهای صید شده از آموزه‏های عاشورایی زیر نور خورشید آگاهی بدرخشند، چشم‏ها را خیره کرده و از جان بر آمده بر جان نشینند.
در دوران سیاه ستم شاهی، که اختناق یزیدی نفس‏ها را در سینه‏ها حبس کرده بود و ضرورت مبارزه‏ای حسینی از هر جهت احساس می‏شد، در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی از سویی غبار تحریف از چهره‏ی مکتب عاشورا می‏زداید و از دیگر سو پیام عاشورا را چنان ترسیم می‏نماید که راه مبارزه را روشن و فروخفتگان را بیدار و عاشقان کربلا را به آنجا می‏برد که چون یاران امام حسین علیه‏السلام نه از خیل دشمن می‏ترسند و نه از قساوت قساوت پیشگان هراسی به خود راه می‏دهند.



موضوعات مرتبط: وصیت نامه ها، توصیه علما و بزرگان، اخبار و مطالب روز، سیاسی، فرهنگی، تاریخ، تاریخ اسلام، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 7 آبان 1393برچسب:عبرت های عاشورا,نگاه بلند رهبری, , توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

درس ها و عبرت هاي عاشورا در عرصه رفتار سياسي (3)


 

نويسنده: محمدصادق مزيناني
عوامل زيادي زمينه ساز اين وضعيت بودند; از باب نمونه به پاره اي از آنها اشاره مي كنيم:

1 . جدايي مردم از اهل بيت (علیه السّلام)
 

انحراف رهبري از مسيري كه پيامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) معين كرده بود و انزواي علي (علیه السّلام) به مدت 25 سال يكي از مسائلي است كه زمينه را براي دگرگوني ارزش ها فراهم ساخت . چون در جامعه اي كه پيامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) خطوط كلي آن را ترسيم كرده بود، آشناسازي مردم با دين و ارزش هاي آن يكي از مناصب اهل بيت (علیه السّلام) بود . كه اين نقش با انزواي علي (علیه السّلام) و منع از ترويج احاديث نبوي از آن ها گرفته شد . با اين وضعيت مردم براي اين كه رفتار خود را با اسلام راستين و ارزش هاي آن هماهنگ كنند دچار مشكل شدند . متاسفانه در جهت حل اين مشكل نه تنها اقدامي نشد كه اقداماتي در جهت عكس آن صورت گرفت. مسلمانان براي شناخت احكام دين به ابوهريره ها و كعب الاحبارها ارجاع شدند .
نقل حديث و فضائل اهل بيت (علیه السّلام) قدغن شد، از باب نمونه، بنا به نقل ابن الحديد، معاويه به كارگزارانش نوشت:



موضوعات مرتبط: زندگی نامه ها، معصومین علیهم السلام ، اخبار و مطالب روز، سیاسی، فرهنگی، تاریخ، تاریخ اسلام، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 6 آبان 1393برچسب:درس های عاشورا,عبرت های عاشورا,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

 

درس ها و عبرت هاي عاشورا در عرصه رفتار سياسي (2)

نویسنده : محمدصادق مزيناني

3. پاسداري از اسلام و ارزش هاي اسلامي
 

پاسداري از اسلام و ارزش هاي اسلامي يكي ديگر از درس هاي عاشورا در عرصه رفتار سياسي است . پيش از يادآوري اين درس از سوي امام حسين (علیه السّلام) و ديگر عاشورائيان يادآوري اين نكته مفيد مي نمايد كه: در فلسفه سياسي، امروزه در باره نقش حكومت در تامين سعادت، اخلاق و معنويت گفت و گو بسيار است . برخي (حكومت هاي ليبرال) بر اين باورند كه اين گونه امور در قلمرو مسائل خصوصي افراد جاي دارد . از اين روي، حكومت در اين باره هيچ مسؤوليتي ندارد . اما در انديشه سياسي اسلام، با دليل هاي بسيار اين گونه امور جزو قلمرو حكومت است . نه تنها حاكم و همه كارگزاران حكومتي بايد به اسلام و ارزش هاي اسلامي باور داشته باشند كه همگان موظف به تبليغ و پاسداري از آن مي باشند . بر همين اساس هنگامي كه اسلام و ارزش هاي آن از سوي امويان مورد تهاجم قرار گرفته بود و يزيد و كارگزارانش به روشني بر خلاف احكام اسلام و دستورهاي آن عمل مي كردند ولي در عين حال رفتار خودرا در برابر اسلام مي نماياندند، امام حسين (علیه السّلام) براي پاسداري از اسلام قيام كرد چرا كه اگر امام حسين (علیه السّلام) قيام نمي كرد ديري نمي پاييد كه از اسلام جز نامي باقي نمي ماند . حكومت يزيد درصدد نابودي اصل اسلام بود . از اين روي وقتي كه امام حسين (علیه السّلام) دعوت به سازش و بيعت با يزيد شد فرمود:

 



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، سیاسی، فرهنگی، تاریخ، تاریخ اسلام، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 6 آبان 1393برچسب:درس های عاشورا,عبرت های عاشورا,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

يكي از اساسي ترين ابعاد حادثه عاشورا، درس ها و عبرت هاي اين نهضت است(1)


درس هاي عاشورا همواره بحثي زنده، حيات بخش و حركت آفرين است . هر چند اين رويداد در مكان و زمان محدودي به وقوع پيوست اما درس هاي آن ويژه زمان و مكان خاصي نيست. عدالت خواهي و ستم ستيزي، عزت، پاسداري از اسلام و ارزشهاي اسلامي، شهادت در راه خدا، جمع ميان سياست و معنويت، امر به معروف و نهي از منكر از جمله درس هاي مهم در عرصه رفتارسياسي رويداد عاشورا است.
نويسنده پس از تبيين مسائل ياد شده و بيان نمونه هايي از آن در كلام و رفتار امام حسين (علیه السّلام)، به بررسي عبرت هاي عاشورا مي پردازد . وي تحليل عوامل زمينه ساز حادثه عاشورا را مايه عبرت جامعه اسلامي و نظام ديني دانسته، مهم ترين آن ها را تحت عنوان دگرگوني ارزش ها و آرمان هاي حاكم بر جامعه نبوي و كوتاهي خواص از انجام رسالت خود، بازگو مي نمايد. جدايي مردم از اهل بيت (علیهم السّلام) و دنياگرايي خواص از جمله موضوعاتي است كه در اين بخش مورد توجه قرار گرفته است.



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، سیاسی، فرهنگی، تاریخ، تاریخ اسلام، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 6 آبان 1393برچسب:درس های عاشورا,عبرت های عاشورا,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

جزییات تکان دهنده از سوابق مدیریتی گزینه پیشنهادی دولت اعتدال برای وزارت علوم

از برگزار نکردن امتحانات برای دامن زدن به ادعای تقلب تا صدور مجوز برای سخنرانی ضدانقلاب در دانشگاه تهران، امضای نامه فتنه گران به رهبری و برگزاری اردوی مختلط ترکیه/ آیا روحانی انتظار دارد مجلس به چنین فردی اعتماد کند؟



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، سیاسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 6 آبان 1393برچسب:محمود نیلی احمدآبادی,تصدی وزارت علوم,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

 

منزلگه عشاق دل آگاه حسین است

بیراهه نرو ساده ترین راه حسین است

از مردم گمراه جهان راه مجویید

نزدیکترین راه به الله حسین است

*اجورکم عندالله*

 



موضوعات مرتبط: رزمندگان، بسیجیان و کارکنان گمرک، پیامک های مناسبتی کارکنان گمرک، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 آبان 1393برچسب:پیامک های تسلیت محرم,پیامک محرم,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

عکس های سیاه پوش کردن نمازخانه گمرک بندر امام به مناسبت محرم 1393



موضوعات مرتبط: عکس ، عکس متفرقه، رزمندگان، بسیجیان و کارکنان گمرک، گمرک بندر امام خمینی، اخبار و مطالب روز، فرهنگی، اخبار گمرک، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 آبان 1393برچسب:عکس سیاه پوشی گمرک,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

در اداره کل گمرک بندر امام خمینی چند سالی است که زیارت پرفیض عاشورا بصورت کاملا خودجوش برگزار می گردد.

این مراسم هر دوشنبه راس ساعت 8 در نمازخانه اجرا و تا کنون تمامی مدیران و مسئولین این اداره با تشریف فرمائی و حضور خود، از این برنامه استقبال و حمایت نموده اند.

 

عکس های موجود زیارت عاشورا طی ده سال اخیر

 



موضوعات مرتبط: رزمندگان، بسیجیان و کارکنان گمرک، گمرک بندر امام خمینی، عکس های قدیمی مدیران،معاونین و کارکنان گمرک، اخبار و مطالب روز، فرهنگی، اخبار گمرک، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 4 آبان 1393برچسب:عکس های قدیمی,زیارت عاشورای گمرک,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

هیأت محبین انصارالمهدی در حسینه المهدی(عج) شهر بندر امام خمینی(ره)

 



موضوعات مرتبط: عکس ، عکس متفرقه، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 3 آبان 1393برچسب:هیأت محبین انصارالمهدی,حسینه المهدی(عج),شهر بندر امام خمینی(ره),, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار



موضوعات مرتبط: پاسخگوئی آنلاین به شبهات، ،
برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ جمعه 2 آبان 1388برچسب: پاسخگوئی آنلاین به شبهات, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

 

اباعبدالله(ع) با عمر سعد معامله کرد؟!

حسین شریعتمداری

دیروز آقای دکتر روحانی در اجتماع مردم زنجان به تشریح نظرات خویش درباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت که باعرض پوزش باید گفت؛ اظهارات ایشان اولا؛ در بیان موضوع «دو پهلو»!، ثانیا؛ با توجه به مختصات زمانی- یعنی ماجرای اسیدپاشی ضدانقلاب داخلی و توهم‌پراکنی دشمنان بیرونی درباره آن- «حساب‌نشده»! و ثالثا؛ در برخی از موارد با واقعیات جاری انطباق نداشت! که پرداختن به آن، اگرچه ضروری است ولی فرصت دیگری می‌طلبد.

 



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، سیاسی، فرهنگی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 2 آبان 1393برچسب:حسین شریعتمداری,حسن روحانی, معامله امام حسین با عمرسعد,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

بازداشت مظنون اصلی اسیدپاشی و عاملان انتشار اخبار کذب

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان به عنوان ضابط قضایی گفت: عاملان انتشار اخبار کذب در خصوص اسیدپاشی اصفهان دستگیر شدند چرا که این افراد سبب تشویش اذهان عمومی بودند.



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، اجتماعی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 2 آبان 1393برچسب:بازداشت مظنون اسیدپاشی,عاملان انتشار اخبار کذب,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

 

ارائه اینترنت همراه اول تنها برای HTTP

از فردا دسترسی به اینترنت همراه اول فقط از طریق تنظیمات HTTP امکانپذیر است و WAPUser‌ها دیگر پشتیبانی‌ نمی‌شوند.

به گزارش فارس، همراه اول اعلام کرد: به منظور توسعه شبکه اینترنت همراه اول و امنیت دسترسی کاربران، از روز شنبه 3 آبان ماه استفاده از اینترنت همراه فقط برای گوشی‌هایی امکان پذیر است که از تنظیمات HTTP استفاده می‌کنند و این سرویس برای WAPUser پشتیبانی‌ نمی‌شود.

 



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، اجتماعی، متفرقه، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 2 آبان 1393برچسب:ارائه اینترنت همراه اول,HTTP,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

توصیه استاد قرائتی به هیأت‌های مذهبی

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این‌‌که مراسم عزاداری نباید بی وقت بوده و سبب آزار دیگران شود، گفت: نحوه برگزاری مراسم عزاداری برای اهل‌بیت(ع) از سوی رهبر معظم انقلاب باید الگو قرار داده شود، چرا که این مراسم‌ها حداکثر 2 ساعت پس از نماز مغرب و عشا تمام می‌شوند.



موضوعات مرتبط: وصیت نامه ها، توصیه علما و بزرگان، اخبار و مطالب روز، فرهنگی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 2 آبان 1393برچسب:توصیه استاد قرائتی,هیأت‌های مذهبی,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

خاطره زیر از برادر و همکار عزیزمان جناب آقای سید حشمت الله حبیب پور است. این رزمنده دلاور دفاع مقدس، همینک در اداره کل گمرک بندر امام خمینی(ره) به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می نمایند.

روزی در مرز مهران عراقی ها به شدت منطقه را زیر آتش خمپاره قرار دادند.

نیروهای رزمنده فورا به صورت روی زمین خوابیدند.

سه نفر به سمتی دویده و زیر صخره ای پناه گرفتند.

در این حین خمپاره ای دقیقا به زیر همان صخره اصابت کرد.



موضوعات مرتبط: رزمندگان، بسیجیان و کارکنان گمرک، گمرک بندر امام خمینی، خاطرات کارکنان گمرک، برادر رزمنده سید حشمت الله حبیبپور، خاطرات، خاطرات جبهه، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 2 آبان 1393برچسب:خاطره رزمندگان گمرک,حشمت الله حبیب پور,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

خاطره زیر از برادر و همکار عزیزمان جناب آقای سید حشمت الله حبیب پور است. این رزمنده دلاور دفاع مقدس، همینک در اداره کل گمرک بندر امام خمینی(ره) به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می نمایند.

یک شب جهت آمادگی حضور در خطوط مقدم، رزمایشی(مانور) را در آب های هورالعظیم تدارک دیدند.هر دو نفر سوار یک قایق شده و از اطراف هور آتش سنگنی بر سر مان فرو میریختند!. شدت آن به حدی بود که فکر میکردیم نیروهای عراقی در حال تیر اندازی به سمت ما هستند!.



موضوعات مرتبط: رزمندگان، بسیجیان و کارکنان گمرک، گمرک بندر امام خمینی، خاطرات کارکنان گمرک، برادر رزمنده سید حشمت الله حبیبپور، خاطرات، خاطرات جبهه، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 2 آبان 1393برچسب:خاطره رزمندگان گمرک,حشمت الله حبیب پور,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

خاطره زیر از برادر و همکار عزیزمان جناب آقای سید حشمت الله حبیب پور است. این رزمنده دلاور دفاع مقدس، همینک در اداره کل گمرک بندر امام خمینی(ره) به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می نمایند.

در سال 1362برای اولین بار(بدون آموزش) به جبهه اعزام شدم.

پس از یک هفته استقرار در پادگان سر پل ذهاب، به مناطق عملیاتی (خط دوم) اعزام شدیم.

 

یک شب که نوبت نگهبانی از رزمندگان گروهان را بر عهده داشتم، فرمانده گروهان(حسین...) به قصد آزمودنم به طور مخفیانه...



موضوعات مرتبط: رزمندگان، بسیجیان و کارکنان گمرک، گمرک بندر امام خمینی، خاطرات کارکنان گمرک، برادر رزمنده سید حشمت الله حبیبپور، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 2 آبان 1393برچسب:خاطره رزمندگان گمرک,حشمت الله حبیب پور,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

چه روز تلخی شد آن صبحی که به اداره آمدم و یاسر بهروز با چشمانی قرمز و اشک حلقه زده با گلوئی بغض گرفته گفت: حاجی رحمت خدا رفته!. گفتمش: کدوم حاجی؟!. گفت: حاج زندی!.

اصلا نمیدانم چه شد و زانوانم بی حس شد و روی صندلی نشستم. انگار شوکه شده بودم و هیچ احساسی نداشتم و پلک هایم بر هم نمی خورد! گویا زمان ایستاده بود و لحظه متوقف شده بود!. اشک خشکیده بود و بغض اجازه ابراز احساس نمی داد!.....

 



موضوعات مرتبط: رزمندگان، بسیجیان و کارکنان گمرک، خاطرات کارکنان گمرک، مرحوم حاج غلامعباس زندی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:مراسم درگذشت زندی,عکس مراسم,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

تشریح دستاوردهای دفاع مقدس توسط فرمانده سپاه

فرمانده کل سپاه گفت: الگوگیری از مدل نظام اسلامی پس از فتنه سال ۸۸ از دستاوردهای سال‌های دفاع مقدس است

به گزارش فارس ، سرلشکر محمدعلی جعفری ظهر امروز در کنگره 86 سردار و 2500 شهید شهرستان نجف‌آباد، با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای خون شهدا، استقرار نظام اسلامی و تشکیل یک حکومت دینی با محوریت ولایت فقیه پس از هزار و چهارصد است، اظهار کرد: مقاومت در جنگ هشت ساله و آزادسازی مناطق اشغالی در کمتر از یک و نیم سال اشغال توسط عراق و ادامه جنگ در سال‌های بعد به منظور تنبیه متجاوز و گرفتن حق و حقوق مردم ایران، صدور انقلاب اسلامی به تمامی نقاط جهان در قالب بیداری اسلامی و توسعه بیداری اسلامی و الگوگیری از مدل نظام اسلامی توسط بسیاری از کشورهای منطقه و جهان به ویژه پس از فتنه سال ۸۸ از دیگر دستاوردهای سال‌های دفاع مقدس ما به شمار می‌آیند.



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، سیاسی، فرهنگی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 29 مهر 1393برچسب:تشریح دستاوردهای دفاع مقدس,فرمانده سپاه,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار

 

انا لله و انا الیه راجعون

به مناسبت اولین سالگرد درگذشت مرحوم حاج غلامعبلس زندی مدیر کل اسبق گمرک بندر امام خمینی(ره) مراسم یادبودی روز جمعه مورخ بر 1393/8/2 بر فراز مزار آن مغفور در محل آرامستان بهشت سینکه کرج،قطعه 15 ردیف 15 شماره71 از ساعت11 الی 11:40 برقرار می باشد.

 



موضوعات مرتبط: رزمندگان، بسیجیان و کارکنان گمرک، مرحوم حاج غلامعباس زندی، اخبار و مطالب روز، اخبار گمرک، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 29 مهر 1393برچسب:اطلاعیه سالگرد زندی,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار
نام جبهه پایداری پذیرفته شد طرد فتنه‌گران تا توبه محتوای نامه اوباما به امام خامنه ای فتنه را علاج خواهم کرد تحلیل اختلاف علامه مصباح و رفسنجانی/1 داعس به جای داعش واکنش مخاطبان به مستند آقا رجب محمدزاده جانباز بی صورت خوش سیرت

بالای صفحه



تمامی حقوق این وبلاگ برای درس های ولایتمداری و ولایت پذیری محفوظ و انتشار مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد.